کد رهیگری/شماره سفارش/موبایل | |
---|---|
نام سرویس پستی | |
نوع مرسوله | |
توضیحات/محتویات مرسوله | |
تاریخ جمع آوری | |
تاریخ ارسال | |
تاریخ تحویل | |
نام فرستنده | |
آدرس فرستنده | |
نام گیرنده | |
آدرس گیرنده |
کد رهیگری/شماره سفارش/موبایل | |
---|---|
نام سرویس پستی | |
نوع مرسوله | |
توضیحات/محتویات مرسوله | |
تاریخ جمع آوری | |
تاریخ ارسال | |
تاریخ تحویل | |
نام فرستنده | |
آدرس فرستنده | |
نام گیرنده | |
آدرس گیرنده |
همانطور که میدانید خرید آنلاین از فروشگاههای اینترنتی گسترش یافته است ولی در کنار آن وجود بعضی از درگاههای پرداخت نامعتبر باعث سلب اعتماد مشتریان و کاهش خرید آنلاین شده است. این موضوع موجب از دست رفتن بخشی از بازارِ هدفِ تعدادی از فروشگاهها میشود. به همین دلیل گروهی از صاحبان کسب و کار مجازی، برای حل این مشکل از روش پرداخت در محل ( COD ) ویا پسکرایه استفاده میکنند.
پرداخت در محل یا Cash on delivery(COD) را با نام هایی همچون پرداخت هنگام تحویل و… می شناسند . پرداخت در محل (COD) نوعی شیوه پرداخت است که در آن گیرنده مبلیغ سفارش را در زمان تحویل پرداخت می کند. در این مدل شرایط پرداخت به با توجه به مفاد پرداخت در قرارداد خرید متفاوت است . از جمله مزایا استفاده از روش COD می توان به حداقل رساندن خطرتقلب بین خریداران و فروشندگان استفاده کرد و به طور کلی تا زمانی که خریدار خرید خود را دریافت و تایید نکند نیازی به پرداخت پول ندارد .
این روش پرداخت برای مشتریان مزایایی دارد از جمله؛ اگر کارت بانکی خریدار رمز دوم نداشته باشد میتواند به این صورت کالای مورد نظر خود را خریداری نماید. و همچنین در صروت وجود نقص در کالا میتواند از تحویل آن خودداری کند و یک خرید با اطمینان را تجربه کند. علاوه بر آن فروشندگانی که تازهکار هستند و نام و برند معتبر و مشهوری ندارند با ارائه این سیستم پرداخت، به اعتبار خود افزوده، اعتماد مشتریان را جلب و فروش بالاتری را ثبت میکنند. همچنین میتواند به فروشندگان کمک کند که از برخی تقلب در هویت خریدار ، یا برخی اختلافات در درگاه های پرداخت الکترونیکی جلوگیری کنند.
در کنار تمامی مزایایی که برای این روش پرداخت بیان کردیم میتوان به ریسک هایی که این روش برای فروشندگان دارد نیز اشاره کرد
در توصیحات بالا با سیستم پرداخت در محل آشنا شدین .شرکت پستکس با ارائه خدمات ویژه در سرویس پرداخت در محل معایب این روش را برای فروشندگان گرامی برطرف کرده و استفاده از این را بهینه تر کرده است از جمله این خدمات می توان به:
علاوه بر تمامی خدمات شرکت پستکس در زمینه سرویس پرداخت در محل(COD) لازم به ذکر است با ارائه خدمت ویژه خود به نام امنیتو اطمینان از خرید را برای تمامی خریداران گرامی فراهم کرده است. سرویس خرید فروش امن یکی از سرویس های رایج در دنیا برای فروشندگان و خریداران در تمام دنیا است بدین صورت که در زمان خرید کالا از فروشگاه، توسط خریدار، وجه کالا و مبلغ خدمات ارسال در حساب خریدار، تا زمان تحویل مرسوله، بلوکه میگردد و پس تحویل و دریافت کالا توسط خریدار، وجه بلوکه شده به نفع حساب فروشنده آزاد میگردد.
پس کرایه به این معنی می باشد که گیرنده هر زمان بسته پستی را دریافت کرد هزینه ارسال آن را پرداخت کند. بسیاری از افراد هستند که برای اینکه از سلامت بسته پستی خود زمانی که ارسال می شود اطمینان کافی پیدا کنند، روش پرداخت پس کرایه را انتخاب می کنند و از فرستنده درخواست می نمایند که کرایه را پرداخت نکند. شما باید به خوبی بدانید که این روش برای هر نوع ارسال بسته پستی به کار نمی رود و تنها برای روش های پستی مانند حمل درب تا درب می توانید از آن استفاده کنید.
هر یک از شرکت های باربری دارای این خدمات می باشند و زمانی که مامور پست این شرکت ها مرسوله های پستی را به گیرنده می رسانند هزینه آن را دریافت می کنند. در سرویس پس کرایه فردی که فرستنده است باید متعهد شود گیرنده هزینه ارسال بار را پرداخت کند و در صورتی که گیرنده از پرداخت هزینه خودداری کند شرکت می تواند مرسوله را بازگرداند و هزینه های رفت و برگشت را از فرستنده دریافت نماید. خدماتی که مربوط به این سرویس می باشد تنها برای کالاهایی اجرا می شود که ارزش بالایی دارند و باید برای ارسال آنها ارزش گذاری انجام شود. دقت داشته باشید برخی از کالاهای دیگر به دلایل متنوع شامل خدمات پس کرایه نمی شوند و شما باید هزینه آن را به طور کامل پرداخت کنید.
پس کرایه مرسولاتی که به این روش تعلق می گیرند هزینه حمل و نقل، انبارداری و …. می باشد. البته که باید به خوبی بدانید اگر مسافت ارسال کالا زیاد باشد و مامور پست مسافت زیادی را برای ارسال کالا طی کند، باید گیرنده هزینه بیشتری را به عنوان پس کرایه پرداخت کند. بنابراین مسئله مسافت در پرداخت هزینه این روش دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و شما هم باید به این مسئله توجه داشته باشید. برخی از مرسوله هایی که غیر متعارف و خطرناک هستند در این خدمات قرار نمی گیرند و آنها را مامورین پست ارسال نمی کنند. بر این اساس شما باید برای ارسال بسته پستی خود از طریق خدمات پس کرایه با کارشناسان شرکت پستکس در این مورد مشورت کنید تا آنها بعد از بررسی وضعیت بسته آن را بپذیرند. برخی از بسته هایی هم که وزن های نامتعارفی دارند و وزن آنها مطابق با استانداردهای مشخص شده نمی باشد در این خدمات قرار نمی گیرند و شما باید با روش های دیگری آنها را ارسال کنید.
زمان بندی جمع آوری سفارش هایی که درخواست آنها تا قبل از ساعت 8صبح باشد همان روز و زمان جمع آوری سفارشاتی که پس از ساعت8 صبح ثبت شوند، در اولین روز کاری بعد از ثبت سفارش خواهد بود .
قوانین اجرایی
1. تعهد می نمایم که وزن و محتوای بسته را بدرستی به دقت و صداقت اعلام نمایم.اگر چنانچه وزن اعلام شده
مغایر با وزن واقعی باشد (که این مورد در واحد تجزیه و مبادلات مشخص می گردد)، سفارش کنسل خواهد شد و مسئولیت تاخیر در ارسال، هزینه سفارش مجدد و یا هرگونه خسارت ناشی از این امر به عهده اینجانب خواهد بود.
2. تعهد می نمایم که آدرس گیرنده را در سیستم به درستی اعلام نمایم تا موجب برگشتی سفارش و یا هزینه های نگهداری در باجه معطله نگردد.
3. تعهد می نمایم هماهنگی لازم را با گیرنده برای اخذ مرسوله ای که در باجه معطله می باشد بنمایم.
4. تعهد می نمایم آدرس فرستنده اعم از استان، شهر و منطقه را صحیح انتخاب نمایم و چنانچه این امر به درستی صورت نگیرد مسئولیت ناشی از تاخیر در جمع آوری و یا کنسلی سفارش به عهده اینجانب خواهد بود.
5. تعهد می نمایم از شنبه تا پنجشنبه، جهت تحویل مرسوله به جمع آور تا ساعت 19 در محل اظهار شده ثبت سفارش (آدرس فرستنده) حضور داشته باشم و در صورت عدم حضور، این امر به منزله لغو سفارش است و هیچ مبلغی از بابت سفارش لغو شده مسترد نخواهد شد و همچنین تعهد می نمایم هیچ گونه ادعایی در این خصوص نخواهم داشت. همچنین در شرایط آب و هوایی بارانی یا برفی و یا مناطق گرمسیر (درجه حرارت بالای ۴۵ درجه) و مناطق سرد سیر (درجه حرارت زیر صفر درجه) این امکان وجود دارد که فرایند جمع آوری با تاخیر انجام پذیرد.
6. درصورت بروز خسارت و مفقودی کالا حداکثر سقف خسارت قابل پرداخت برای کالا های مشمول خسارت میگردند 90% فرانشیز ارزش کالا می باشد.
7. مسئولیت ناشی از تاخیر خسارت کالا تا قبل از تحویل به شرکتهایی پستی در زمانی که توسط نماینده این شرکت جمع آوری گررد بعهده نماینده و پس از آن به بعهده شرکت پستی منتخب مشتری می باشد که توسط این شرکت پیگریی می گردد.
8. مجددا اعلام میدارم که قبول دارم کلیه سفارشات ثبت شده در روزجمعه و ایام تعطیل در اولین روز کاری بعد از ثبت سفارش جمع آوری خواهد شد و در این خصوص هیچ اعتراضی نخواهم داشت،
9. تعهد می نمایم هر گونه شکایت در خصوص خسارت وارده به هر مرسوله ای را صرفا ظرف 24ساعت پس از سفارش از و عدم پذیرش آن مرسوله اعلام دارم و در غیر این صورت هیچ گونه اعتراضی نخواهم داشت ضمنا تعهد بیمه مرسوله تا لحظه تحویل آن به گیرنده اعتبار خواهد داشت.
10. تعهد می نمایم که کالای فاسد شدنی ، ممنوعات پستی و قاچاق، وزن بیش از 30کیلو، مایعات و ابعاد بیش از 1 متر در مرسوله پستی قرار ندهم و مندرجات بند ممنوعات پستی رارعایت نمایم .
11. تعهد می نمایم که کالای شکستنی ارسال ننمایم مگر آنکه کلیه ضوابط بسته بندی را رعایت نموده باشم، که در صورت عدم رعایت ضابطه فوق و بروز خسارت، هیچ اعتراضی نخواهم داشت و مسئولیت محتوای کلیه کالاهای مندرج در بسته به عهده اینجانب می باشد، همچنین شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اطلاع رسانی بسته بندی مرسوله ندارد و در صورت ارسال مرسوله با هرنوع بسته بندی تبعات آن به عهده فرستنده می باشد.
12. تعهد می نمایم فایلPDF سفارش خود را که حاوی کد رهگیری می باشد را پرینت و بر روی بسته الصاق نمایم وحتما آنرا امضا کنم و سپس نسخه دیگر را به امضای جمع آور برسانم و به عنوان رسید نزد خود نگهدارم.. ضمنا کلیه قوانین پستی را در خصوص محتوای بسته پستی رعایت نمایم و اگر خلاف این امر را انجام دهم کلیه مسئولیت های ناشی از خسارت و غیره به عهده اینجانب می باشد و اگر چنانچه به پرینتر دسترسی نداشته باشم، آدرس فرستنده، گیرنده و شماره سفارش را بر روی بسته بندی مرسوله با ماژیک درج بنمایم.
13. تعهد می نمایم کلمه کاربری و رمز عبورم فرد دیگری استفاده نخواهد کرد که در غیر این صورت کلیه مسئولیت ها و تعهدات مندرج در بند های این تعهدنامه به عهده اینجانب خواهد بود.
14. تعهد می نمایم کلیه موارد لازم در مورد بسته بندی صحیح و عدل بندی را با هزینه خودم انجام دهم تا بسته در زمان حمل پاره نشود و چنانچه مرسوله ام به بسته بندی مجدد نیاز داشت هزینه آن را طبق نظرکارشناس بپردازم یا مبلغ بسته بندی از
حساب کیف پول اینجانب اتوماتیک کسر گردد.
15. روند کاری سامانه بدین گونه است که سفارش هایی که تا قبل از ساعت 12 در پیش کرایه و ساعت7 در پس کرایه و COD ثبت می گردند همان روز به فعال پستی یا کالارسان، جهت جمع آوری ارجاع و تا ساعت 18 جمع آوری از محل ثبت شده برای فرستنده جمع آوری گردد که اینجانب تعهد می نمایم در صورت 24 ساعت تاخیر در جمع آوری حق هرگونه اعتراض نسبت به جمع آوری کالا را از خود سلب نموده ام.
16. متعهد و مطلع هستم که جمع آوری بارها، از درب منزل یا محل کار انجام می شود و روند دریافت آن به گونه ای است که بار باید به جمع آور محترم، در محل درب ورودی ساختمان تحویل داده شود و در صورت نیاز به رویت محتویات مرسوله امکان
بازدید آن فراهم گردد.
17. تعهد مینمایم چنانچه از درج امضا در بخش امضای مشتری در فاکتور خودداری نمایم (که بصورت اتوماتیک پس از ثبت سفارش دانلود و در اختیارم قرار گرفت) حق هرگونه اعتراضی را نسبت به دریافت غرامت ناشی از خسارت یا فقدان مرسوله را از خود سلب می نمایم. این موارد یکبار دیگر در زمان پرداخت مبلغ هزینه ارسال بصورت الکترونیک به تایید اینجانب رسیده است (در زمان پرداخت، تایید نمودم که قوانین را خواندم و قبول دارم).
18. تعهد می نمایم اگر شرکت پستی به هر علتی از حمل بسته اینجانب خودداری کرد حق هر گونه اعتراضی را از خود سلب می نمایم و اجازه شکایت در این خصوص را نخواهم داشت.
19. جهت اطلاع از روند پرداخت حق مقر نیز به بخش دستورالعمل مندرج در سایت مراجعه نمایید .
20. در صورتی که از یک بارکد نامعتبر(کنسل شده) یا بارکدی که قبلا مرسوله آن رهسپاری شده استفاده کنید. شامل جریمه نقدی تا 5 برار هزینه بارکد استفاده شده خواهید شد.
قوانین مالی
1. کنسلی سفارش
1-1) می پذیرم در صورت ثبت سفارش از طریق پست بار، چنانچه درخواست کنسلی سفارش را داشته باشم هیچ
مبلغی عودت داده نخواهد شد
1-2) می پذیرم چنانچه در زمان تحویل مرسولات، بسته ای تحویل داده نشود، به منزله کنسل شدن مرسوله می باشد.
1-3) تعهد می نمایم و می پذیرم چنانچه مرسوله از سامانه غیرپستی باشد، تا قبل از جمع آوری قابل کنسل کردن بوده و چنانچه برای جمع آوری مراجعه شود یا اینکه جمع آوری انجام شود برای کنسلی هیچ وجهی مسترد نخواهد شد.
2. مدت زمان ارسال بسته طبق SLA مندرج در توضیحات هر فعال پستی قید گردیده. بارهایی که مدت زمان ارسال بیش از زمان مندرج در جدول SLA ارسال و تحویل شوند مشمول غرامت تاخیر در ارسال خواهند شد که می بایستی از طریق eop.post.ir ثبت گردد.
3. برای استفاده از سرویس پس کرایه یا COD مبلغ 3،270،000 ريال داخل کیف پول بلوکه خواهد شد. درصورت درخواست کنسل کردن حساب پس کرایه، چنانچه تعداد سفارش های پس کرایه ثبت شده زیر10 سفارش باشد مبلغ عودت و در صورت ثبت سفارش بالای 10 تا، مبلغ عودت نخواهد شد و از مبلغ بلوکه شده می توان به جای هزینه سفارش پیش کرایه استفاده کرد.
4. مشتری گرامی چنانچه درخواست بازگشت کیف پول را داشته باشید این امر با ارسال تیکت و درخواست بازگشت کیف پول امکان پذیر میباشد ۷۲ ساعت پس از ارسال تیکت و اعلام شماره شبا مبلغ باقیمانده کیف پول شما عودت داده خواهد شد
5.
تعهدات بیمه ای
1. کلیه مرسولات تا درب محل گیرنده دارای بیمه می باشد و پس از تحویل به گیرنده و دریافت امضای گیرنده، هیچ گونه غرامتی پرداخت نخواهد شد لذا گیرنده بایستی از دریافت مرسوله آسیب دیده خودداری نماید.
2. شرکت تنها در صورتی غرامت خسارت مرسوله را پرداخت می نماید که خود، کالا را بسته بندی نموده باشد. همچنین بیمه انتخاب شده متضامن کالاهایی که دارای بسته بندی استاندارد نمی باشند، نخواهد بود.
3. مشتریانی که بیش از ۲ بار در ۱۰۰ مرسوله درخواست خسارت نمایند هیچگونه خسارتی حتی با رعایت شروط فوق پرداخت نخواهد شد.
4. در صورت دست دوم بودن کالا، قیمت کالای نو مشابه پس از برآورد معادل 50% قیمت کالای نو تا سقف بیمه درخواست شده پرداخت میشود.
5. در زمان درخواست غرامت برای مرسولات ثبت شده با سرویس پست بار ، می بایستی مشخصات کارت ملی متقاضی غرامت (تصویر کارت ملی)، آدرس و شماره حساب در بخش مشخصات متقاضی غرامت در لینک eop.post.ir درج گردد.
ممنوعات پستی
ممنوعات پستی به شرح ذیل میباشند: مایعات ، مرسولات شکستنی، تجهیزات ماهواره، فیلترشکن ها، دارو ، مشروبات الکی و مواد مخدر، تجهیزات نظامی، لوازم جنسی، مواد محترقه، اسکریپت های غیرمجاز، لوازم قمار، تجهیزات مخابراتی غیرمجاز، تجهیزات جاسوسی، اقلام مستهجن ، فالگیری و رمالی، پول نقد، چک، سفته ، اوراق بهادار و جواهرات، فرش، مدارک شناسایی، اسناد
و همچنین در ارسال به سایر کشورها هم پس از دریافت مرسوله توسط فعال پستی به شما اعلام خواهد شد که مرسوله جزء ممنوعات پستی به کشور مقصد مورد نظرشما هست یا خیر.
• قبل از ثبت سفارش در سامانه، لازم است چه کارهایی صورت پذیرد ؟
قبل از ثبت سفارش، باید مرسوله بسته بندی شده و آماده باشد و قوانین استفاده از خدمات پستی را کامل مطالعه نمایید.
• چطور می توان در سامانه پستی ثبت سفارش کرد؟
برای ثبت سفارش در سامانه پستی، کافیست وزن، محتویات و ارزش ریالیِ دقیق و ابعاد مرسوله را به درستی انتخاب و ثبت نمایید. همچنین مرسوله بنابر ارزش ریالی بیمه شده و دارای بسته بندی استاندارد و مناسب ارسال باشد یا با توجه به ابعاد مرسوله، کارتن مورد نظر خریداری شود و پس از پرداخت آنلاین هزینه، سفارش ثبت نهایی، جمع آوری و ارسال می شود.
• فاکتور سفارش ثبت شده را از کجا باید دانلود کرد؟
پس از ثبت سفارش، فاکتور به صورت اتوماتیک دانلود خواهد شد یا اینکه می توان با مراجعه به اکانت خود و مراجعه به قسمت "سفارشات من"، فاکتور مرسوله مورد نظر را دانلود کرد.
• نحوه چسباندن فاکتور روی جعبه چگونه است؟
فاکتور تولید شده جهت مرسوله را پس دانلود و پرینت، به نحوی روی بسته بچسبانید که تا پایان روند ارسال پاره و یا کنده نشود.
• آیا لازم است بعد از چسباندن فاکتور باز هم آدرس فرستنده و گیرنده یا شماره سفارش روی بسته درج شود؟
بله، بهتر است علاوه بر الصاق صحیح فاکتور روی مرسوله، اطلاعات فرستنده و گیرنده و همچنین شماره سفارش مرسوله روی بسته بندی درج شود.
• چنانچه به بسته بندی و پرینتر دسترسی نداشتم، چطور می توانم از سامانه استفاده کنم؟
چنانچه امکان بسته بندی و پرینتر برای مشتری وجود نداشته باشد، می توان از گزینه "کارتن و لفاف بندی" برای انتخاب بسته بندی و گزینه "دسترسی به پرینتر ندارم" برای ثبت درخواست پرینت فاکتور توسط فعال پستی استفاده کرد.
• آیا لازم است لوگوی شما روی فاکتور قرار داده شود؟
استفاده از این سرویس به اختیار ثبت کننده سفارش و از طریق سرویس مخصوص درج لوگو در فاکتور امکان پذیر است.
• چگونه می توان از سرویس پس کرایه و COD استفاده کرد؟
استفاده از این سرویس نیازمند ثبت نام در گیت وی می باشد پس چنانچه متقاضی استفاده از سرویس پس کرایه یا COD هستید کافیست یک بار قبل از ثبت سفارش، درخواست خود را جهت استفاده از این سرویس، به همکاران پشتیبانی ارجاع داده پس از ارسال مدارک مورد نیاز و فعال سازی این سرویس می توانید از خدمات مورد نظر به راحتی استفاده نمایید.
• زمان جمع آوری مرسولات به صورت می باشد؟
کلیه سفارشاتی که از ساعت ۱۲ ظهر دیروز تا ساعت ۱۲ ظهر امروز ثبت شوند، حداکثر تا ساعت ۱۷ امروز یا در شرایط بحرانی ظرف ۲۴ جمع آوری خواهند شد. همچنین سفارشاتی که در روزهای تعطیل ثبت می شوند در اولین روز کاری بعد از تعطیلات جمع اوری خواهند شد. در سفارش های ثبت شده از قسمت سنگین بار نیز امکان انتخاب ساعت و روز و خودروی مورد نیاز جهت جمع آوری نیز فراهم می باشد.
• بسته های پستی را به چه شخصی و کجا تحویل بدهم؟
هر شرکت پستی جمع آور اختصاصی خود را دارد و برای جمع آوری مرسوله،جمع آور خود را به آدرس فرستنده اعزام می کنند.
• آیا ممکن است در زمانی که برای جمع آوری مرسوله به شما مراجعه می شود بسته ای که در روزهای قبل تحویل نداده اید را نیز تحویل بدهید؟
خیر، زیرا سفارش بسته ای که در روزهای قبل تحویل داده نشده به صورت اتوماتیک کنسل شده و چنانچه به فعال پستی تحویل داده بشود نیز بسته شما حمل نخواهد شد.
• آیا می توان سفارشی ثبت شده و پرداخت شده را کنسل کرد ؟
اگر در زمان جمع آوری بسته را تحویل جمع آور ندهید سفارش شما کنسل خواهد شد و هیچ مبلغی به شما عودت داده نمی شود، اگر سفارش شما از طریق سرویس های پست بار - پست بار باشد چنانچه درخواست کنسلی داشته باشید هیچ مبلغی عودت داده نخواهد شد اگر با شرکتهایی بجز پست بار ثبت سفارش کرده باشید تا قبل از مراجعه برای جمع آوری بار، میتوانید بار را کنسل کنید. مبلغ قابل بازگشت نیز ظرف 72ساعت آینده به صورت شارژ کیف پول قابل عودت خواهد بود.
کلیک کنید