• قبل از ثبت سفارش در سامانه، لازم است چه کارهایی صورت پذیرد ؟
قبل از ثبت سفارش، باید مرسوله بسته بندی شده و آماده باشد و قوانین استفاده از خدمات پستی را کامل مطالعه نمایید.
• چطور می توان در سامانه پستی ثبت سفارش کرد؟
برای ثبت سفارش در سامانه پستی، کافیست وزن، محتویات و ارزش ریالیِ دقیق و ابعاد مرسوله را به درستی انتخاب و ثبت نمایید. همچنین مرسوله بنابر ارزش ریالی بیمه شده و دارای بسته بندی استاندارد و مناسب ارسال باشد یا با توجه به ابعاد مرسوله، کارتن مورد نظر خریداری شود و پس از پرداخت آنلاین هزینه، سفارش ثبت نهایی، جمع آوری و ارسال می شود.
• فاکتور سفارش ثبت شده را از کجا باید دانلود کرد؟
پس از ثبت سفارش، فاکتور به صورت اتوماتیک دانلود خواهد شد یا اینکه می توان با مراجعه به اکانت خود و مراجعه به قسمت "سفارشات من"، فاکتور مرسوله مورد نظر را دانلود کرد.
• نحوه چسباندن فاکتور روی جعبه چگونه است؟
فاکتور تولید شده جهت مرسوله را پس دانلود و پرینت، به نحوی روی بسته بچسبانید که تا پایان روند ارسال پاره و یا کنده نشود.
• آیا لازم است بعد از چسباندن فاکتور باز هم آدرس فرستنده و گیرنده یا شماره سفارش روی بسته درج شود؟
بله، بهتر است علاوه بر الصاق صحیح فاکتور روی مرسوله، اطلاعات فرستنده و گیرنده و همچنین شماره سفارش مرسوله روی بسته بندی درج شود.
• چنانچه به بسته بندی و پرینتر دسترسی نداشتم، چطور می توانم از سامانه استفاده کنم؟
چنانچه امکان بسته بندی و پرینتر برای مشتری وجود نداشته باشد، می توان از گزینه "کارتن و لفاف بندی" برای انتخاب بسته بندی و گزینه "دسترسی به پرینتر ندارم" برای ثبت درخواست پرینت فاکتور توسط فعال پستی استفاده کرد.
• آیا لازم است لوگوی شما روی فاکتور قرار داده شود؟
استفاده از این سرویس به اختیار ثبت کننده سفارش و از طریق سرویس مخصوص درج لوگو در فاکتور امکان پذیر است.
• چگونه می توان از سرویس پس کرایه و COD استفاده کرد؟
استفاده از این سرویس نیازمند ثبت نام در گیت وی می باشد پس چنانچه متقاضی استفاده از سرویس پس کرایه یا COD هستید کافیست یک بار قبل از ثبت سفارش، درخواست خود را جهت استفاده از این سرویس، به همکاران پشتیبانی ارجاع داده پس از ارسال مدارک مورد نیاز و فعال سازی این سرویس می توانید از خدمات مورد نظر به راحتی استفاده نمایید.
• زمان جمع آوری مرسولات به صورت می باشد؟
کلیه سفارشاتی که از ساعت ۱۲ ظهر دیروز تا ساعت ۱۲ ظهر امروز ثبت شوند، حداکثر تا ساعت ۱۷ امروز یا در شرایط بحرانی ظرف ۲۴ جمع آوری خواهند شد. همچنین سفارشاتی که در روزهای تعطیل ثبت می شوند در اولین روز کاری بعد از تعطیلات جمع اوری خواهند شد. در سفارش های ثبت شده از قسمت سنگین بار نیز امکان انتخاب ساعت و روز و خودروی مورد نیاز جهت جمع آوری نیز فراهم می باشد.
• بسته های پستی را به چه شخصی و کجا تحویل بدهم؟
هر شرکت پستی جمع آور اختصاصی خود را دارد و برای جمع آوری مرسوله،جمع آور خود را به آدرس فرستنده اعزام می کنند.
• آیا ممکن است در زمانی که برای جمع آوری مرسوله به شما مراجعه می شود بسته ای که در روزهای قبل تحویل نداده اید را نیز تحویل بدهید؟
خیر، زیرا سفارش بسته ای که در روزهای قبل تحویل داده نشده به صورت اتوماتیک کنسل شده و چنانچه به فعال پستی تحویل داده بشود نیز بسته شما حمل نخواهد شد.
• آیا می توان سفارشی ثبت شده و پرداخت شده را کنسل کرد ؟
اگر در زمان جمع آوری بسته را تحویل جمع آور ندهید سفارش شما کنسل خواهد شد و هیچ مبلغی به شما عودت داده نمی شود، اگر سفارش شما از طریق سرویس های پست بار - پست بار باشد چنانچه درخواست کنسلی داشته باشید هیچ مبلغی عودت داده نخواهد شد اگر با شرکتهایی بجز پست بار ثبت سفارش کرده باشید تا قبل از مراجعه برای جمع آوری بار، میتوانید بار را کنسل کنید. مبلغ قابل بازگشت نیز ظرف 72ساعت آینده به صورت شارژ کیف پول قابل عودت خواهد بود.